Wpływ jego niepowtarzalnego stylu,tworzenia niepowtarzalnego,klimatycznego,zamknietego uniwersum,sposob kreowania bohatera widać w wielu filmach do dziś (szkoda,ze coraz rzadziej) Absolutny Top.
1. Coś (10/10)
2. Ucieczka z Nowego Jorku (9/10)
3. Mgła (8/10)
4. Wielka draka w chińskiej dzielnicy (8/10)
5. Christine (8/10)
6. Halloween (8/10)
7. W paszczy szaleństwa (7/10)
8. Gwiezdny przybysz (7/10)
9. Atak na posterunek 13 (7/10)
10. Oni żyją (7/10)
11. Wspomnienia niewidzialnego człowieka...
Jeden z moich ulubionych. Ma swój własny niepowtarzalny styl, który bardzo mi odpowiada. Choć nie można powiedzieć, że wszystkie jego filmy są takie same. Wręcz przeciwnie - Carpenter sprawdzał się w różnych gatunkach, m.in. w romansie s/f "Gwiezdny przybysz" czy komediowym "Wspomnienia niewidzialnego człowieka"....
1.MGŁA/ 2.GWIEZDNY PRZYBYSZ/ 3.UCIECZKA Z NOWEGO JORKU/ 4.COŚ/ 5.KSIAZE
CIEMNOSCI/ 5.W PASZCZY SZALENSTWA/ 6.CHRISTINE/ TE FILMY POZOSTANA NA
ZAWSZE W MEJ PAMIECI...
Powyższe zdanie można spotkac w komentarzach do prawie każdego filmu carpentera na filmwebie (jak nie każdego). Co utwierdza mnie tylko w przekonaniu, że lepiej oglądać
a potem przeglądać komentarze, bo można się do filmu zniechęcić.
Postanowiłem założyć ten temat, aby dokładniej zanalizować twórczość mistrza gatunku. No ale właśnie... Czy można nazwać Carpentera mistrzem? Wiadomo, że nie ma na świecie reżysera, który jest w formie przez całe życie. Każdy z bardziej prestiżowych reżyserów posiada na koncie przynajmniej jeden film, który jest jego...
więcejżaden inny na ziemi i w niebie, tylko ten reżyser sprawia, że pocą mi się stopy, a oko nie mrugnie przez dwie godziny! filmy tego faceta to normalnie taka psychodelia, że się traci świadomość, że to wszystko w telewizorze leci. mistrz horroru! większego nie będzie! szkoda, że jego talent w ostatnim czasie już się...
01. W Paszczy Szaleństwa (10)
02. Halloween (8)
03. Oni Żyją (7)
04. Coś (7)
05. Atak Na Posterunek 13 (6)
06. Gwiezdny Przybysz (6)
07. Książę Ciemności (6)
08. Wielka Draka W Chińskiej Dzielnicy (6)
09. Ucieczka Z Nowego Jorku (6)
10. Ciemna Gwiazda (6)
Pomijam "Mgłę" bo historie o duchach nie robią na...
https://www.thedailybeast.com/the-capitol-riot-was-too-dystopian-for-even-john-c arpenter?source=articles&via=rss&fbclid=IwAR1T8CcqeHYICjQlK_gZC7azSYUpQiNOtfl-DH I-Z8uxHfrFaEpRDiPgeMQ
niestety potem padł na pysk i do tego palma mu odpaliła i stał się psychopatycznym antyklerykałem. Ale za lata 80 bardzo wielki szacunek.
Świetny reżyser, genialny kompozytor. O jego soundtrackach można by napisać cały esej. Ta muza podnosi wartość filmów o co najmniej dwa oczka. Poza tym sam klimat jego filmów zwala z nóg. Niby produkcje rozrywkowe klasy B, ale mega klimatyczne, niejednokrotnie z pozostawionym komentarzem społecznym. Miał...
im mniejszy budzet mial jego film tym lepszy byl efekt koncowy pozatym tworzyl znakomite sciezki dzwiekowe do swoich filmow najlepsze chyba w Halloween , ataku na posterunek , ucieczce z nowego jorku czy ksieciu ciemnosci.Ostatni jego dobry film to W Paszczy Szalenstwa.Niestety nie moze sie odnalesc w obecnych czasach...
więcejwiadomo coś odnośnie dalszych planów carpentera? na 2010 stanal z rezyserka i nie zapowiada sie chyba nic ciekawego. gdzieniegdzie dalo sie przeczytac, ze planowal ekranizowac dead space, ale chyba porzucil ten pomysl, co zreszta widac bo braku jakichkolwiek newsow.
prawie 10 lat od 2001 do 2010 nic z jego udziałem nie powstało on ma 65 lat dopiero wtedy miał 55 dziwne
Właśnie się dowiedziałem, że John Carpenter, planuje nakręcić ekranizację gry ,,Dead Space'', o ile mi wiadomo to chodzi o pierwszą część. Czy ktoś z was wie coś na ten temat ?. Ja osobiście uważam, że to mogłoby być coś, bo gra jest świetna, poza tym mało jest dobrych horrorów SF.